Finsko 2006

Deník

1.DEN | 2.DEN | 3.DEN | 4.DEN | 5.DEN | 6.DEN | 7.DEN | 8.DEN | 9.DEN | 10.DEN | 11.DEN | 12.DEN | 13.DEN | 14.DEN | 15.DEN | 16.DEN | 17.DEN

6.den - středa 5.7.2006

Dnes vstáváme již před sedmou, abychom po snídani již po osmé odjeli dále na sever do NP Koli.

NP KOLI
NP Koli je vytvořen z tvrdého křemencového hřbetu na jihozápadním břehu jezera Pielinen při severním okraji Finské jezerní plošiny. Z vyhlídky jsou vidět typické příklady eskerů vyčnívajících z hladiny jezera a tvořících protáhlé ostrovy. Tato oblast již spadá do severní Karélie. Charakteristické jsou vyvýšeniny porostlé bujnými smrkovými lesy na svazích, smíšenými lesy na většině ostatního území. Na bezlesých křemencových skalách jsou patrné rýhy a skalní ohlazy – další doklad o zbrušování skal skandinávským ledovcem v dobách ledových. Z nejvyššího bodu hřbetu – Ukko-Koli s výškou 347 m n.m. je nádherný pohled na jezero Pielinen a jeho ostrovy. Vtiskuje každému návštěvníkovi nezapomenutelnou představu o typické finské jezerní krajině. Vrch se zvedá 254 m nad hladinu jezera, a tím tvoří jeden z největších výškových rozdílů ve Finsku.

.: PODROBNÉ INFORMACE O NP KOLI V ANGLIČTINĚ VČETNĚ MAPKY :.

NP KOLI NP KOLI NP KOLI NP KOLI NP KOLI

.: VŠECHNY FOTKY Z LOKALITY NP KOLI :.

Tam absolvujeme výšlap po sjezdovce na křemencový hřbet, odkud je krásný rozhled přes jezero Pielinen. Nahoře je krásné infocentrum s volně přístupným internetem. Píšeme pozdravy domů, důkladně se kocháme výhledem a sestupujeme zpátky k busu, kde na nás již čeká oběd - bramborová kaše s hnědou omáčkou a červenou řepou. Dnešní den je chladnější, ale krásně prosluněný. Po obědě se přesouváme do NP Hiidenporti, kde vyrážíme na zkrácený dvoudenní přechod. Vycházíme kolem páté a sedm kilometrů k tábořišti Kitulanlampi nám i s přestávkami na kochání a focení trvá asi dvě a půl hodiny. V tomto parku o sobě poprvé dávají vidět komaři a hovada, takže oceňujeme finský Off, který je vždy alespoň na čas dokáže zapudit. Na tábořiště přicházíme jako jedni z prvních, což nám umožňuje vybrat si rozumné místo pro stan, kterých tu tedy moc není. Jinak je ovšem tábořiště opravdu krásné. Večer si ohříváme plechovkové párky na roštu nad ohněm. Asi do půlnoci sedíme u ohně a pak jdeme nabrat sílu na zítřejší zbytek přechodu.

.: PŘEDCHÁZEJÍCÍ DEN - ÚTERÝ 4.7.2006 :. | .: NÁSLEDUJÍCÍ DEN - ČTVRTEK 6.7.2006 :.