Finsko 2006

Deník

1.DEN | 2.DEN | 3.DEN | 4.DEN | 5.DEN | 6.DEN | 7.DEN | 8.DEN | 9.DEN | 10.DEN | 11.DEN | 12.DEN | 13.DEN | 14.DEN | 15.DEN | 16.DEN | 17.DEN

4.den - pondělí 3.7.2006

Vstáváme po osmé hodině, balíme stan a míříme na snídani k busu. Dnešní den máme téměř celý vyhrazen na prohlídku NP Nuuksio v němž jsme nocovali.

NP NUUKSIO
Nuuksio, celým jménem Nuuksion kansallispuisto, je národní park v Jižním Finsku v provincii Uusimaa. Leží na katastrech obcí Espoo, Kirkkonummi a Vihti. Byl založen roku 1994 a jeho současná rozloha je 42 km2. Park je typickým příkladem původní jihofinské přírody. V parku je asi 29 km značených stezek. Park disponuje dostatečným množstvím míst pro stanování a kempování s kvalitním zázemím. Centrem parku je samoobslužné informační centrum Haukkalampi. Největší předností parku je ale jeho snadná dosažitelnost daná jeho polohou uvnitř Velkých Helsinek. K jeho okrajům zajíždí dokonce hromadná autobusová doprava.

.: PODROBNÉ INFORMACE O NP NUUKSIO V ANGLIČTINĚ VČETNĚ MAPKY :.

NP Nuuksio NP Nuuksio NP Nuuksio NP Nuuksio NP Nuuksio

.: VŠECHNY FOTKY Z LOKALITY NP NUUKSIO :.

Nejprve se vydáváme po nejdelší žluté stezce, sedm "finských" kilometrů dlouhé Korpinkierros. Je třeba dodat že jeden "finský" kilometr se dle našeho mínění odpovídá spíše vzdálenosti jedné míle :-) Stezka nás vede kolem jezer, poté lesem, přes skalní hřebínky až zpět na parkoviště. V horkém počasí jsme se slušně zahřáli, takže se rozhodujeme pro blahodárnou koupel na našem tábořišti. Po osvěžené vyrážíme na kratší, čtyřkilometrovou, modře značenou stezku Haukankierros. Ta se nám zdá méně zajímavá, i když úchvatný pohled shora na jezero Haukkalampi určitě stál za to. Po návratu se opět osvěžujeme v jezeře a míříme k autobusu. Nejkratší dvoukilometrovou stezku Punarinnankierros jsme vynechali, neboť minimálně polovinu trasy má společnou s již projitými. Po půl čtvrté odjíždíme z NP Nuuksio do kempu nedaleko Mikkeli, kam přijíždíme v sedm večer. Stavíme stan a jdeme povečeřet zvlátní nudlovou šlichtu. Po večeři míří téměř celý zájezd včetně Lucky do sauny, já mířím pouze do sprchy. Večer trávíme v družné debatě u autobusu, partička hraje plechanque, další si hází frisbee. Spát jdeme opět kolem půlnoci.

.: PŘEDCHÁZEJÍCÍ DEN - NEDĚLE 2.7.2006 :. | .: NÁSLEDUJÍCÍ DEN - ÚTERÝ 4.7.2006 :.