Finsko 2006

Deník

1.DEN | 2.DEN | 3.DEN | 4.DEN | 5.DEN | 6.DEN | 7.DEN | 8.DEN | 9.DEN | 10.DEN | 11.DEN | 12.DEN | 13.DEN | 14.DEN | 15.DEN | 16.DEN | 17.DEN

14.den - čtvrtek 13.7.2006

Vstáváme neobvykle pozdě až před osmou hodinou, snídáme vločkovou kaši s kompotem a vyrážíme na poslední finskou tůru v NP Helvetinjärvi do soutěsky Helvetinkolu (Peklo).

NP HELVETINJÄRVI
NP Helvetinjärvi je národní park v západním Finsku v provincii Pirkanmaa nedaleko města Ruovesi. Byl založen roku 1982 a jeho současná rozloha je 49,8 km2. Park představuje původní divoké lesy kraje Häme. Od 19. století je vyhledávaným cílem turistů. V parku je asi 40 km značených stezek. Své jméno dostal po jednom z jezer na jeho území, Iso Hevetinjärvi („Velké pekelné jezero“), které se nalézá v severozápadním cípu parku. Nad jezerem se tyčí i největší atrakce parku, puklina Helvetinkolu. Nedaleko ní je známá turistická chata, ve které je ale zakázáno nocovat. V jižní části parku je ještě jedna, menší puklina, Rontonhorha. Dalšími většími jezery v parku jsou Haukkajärvi, Luoma a Kovero. Park disponuje dostatečným množstvím míst pro stanování a kempování s kvalitním zázemím. Zvláštností parku je to, že střed parku do něj vlastně nepatří. Na tomto území probíhá těžba dřeva. Velké parkoviště pro osobní automobily a karavany je nedaleko největšího jezera Haukkajärvi, kde je i velké tábořiště.

.: PODROBNÉ INFORMACE O NP HELVETINJÄRVI V ANGLIČTINĚ VČETNĚ MAPKY :.

NP Helvetinjärvi NP Helvetinjärvi NP Helvetinjärvi NP Helvetinjärvi NP Helvetinjärvi

.: VŠECHNY FOTKY Z LOKALITY NP HELVETINJÄRVI :.

Zhruba za dvě hodiny jsme na místě a soutěska na nás tedy příliš impozantně nepůsobí. Scházíme dolů k údajně jednomu z nejstarších turistických srubů ve Finsku a po chvíli odpočinku se za horšícího se počasí vydáváme na cestu zpátky. Cestou se opět ukazuje sluníčko a my se těšíme že se osvěžíme ve vodách jezera Hukkajärvi. Po příchodu k jezeru se ale opět zamračilo a zvedl se poměrně ostrý vítr a tak si náš koupací plán rozmýšlíme a pouze relaxujeme na pláži. Po půl čtvrté obědváme maso na paprice s rýží a poté již opouštíme poslední navštívený finský NP a míříme zpátky do civilizace. Cestou do kempu v Helsinkách děláme nákupní pauzu v Hämenlinně a do přeplněného kempu ve finské metropoli přijíždíme kolem deváté hodiny večerní. Dáváme sprchu a jdem spát.

.: PŘEDCHÁZEJÍCÍ DEN - STŘEDA 12.7.2006 :. | .: NÁSLEDUJÍCÍ DEN - PÁTEK 14.7.2006 :.